تبلیغات تبلیغات Ads
Image Post 64

فرمول محاسبه سود وام‌هاي بانكي

فرمول متداول براي محاسبه سود وام‌هاي بانكي عادي عبارت است از:

نحوه محاسبه مبلغ سود وامهای اقساطی :

(مبلغ وام x (تعداد اقساط+۱) x نرخ سود ) تقسیم بر ۲۴۰۰
حال به مساله ابتدايي بحث باز مي‌گرديم: شخصي مبلغ پنجاه‌ميليون ريال با نرخ بهره 15درصد، وام پنج ساله دريافت كرده است. با استفاده از رابطه فوق، سود كل عبارت است از:


با افزودن اين مبلغ به اصل وام، بانك در طول 5 سال ياد شده مبلغ 69062500ريال دريافت مي‌كند. از تقسیم این مبلغ بر تعداد اقساط که ۶۰ ماه می باشد مبلغ پرداختی برای هرقسط حاصل می شود .

اما محاسبه مبلغ سود وام های یک سررسید با فرمول زیر صورت می گیرد.

(مبلغ وام x مدت به روزx نرخ سود ) تقسیم بر ۳۶۵۰۰
 

فرمول جدید

 

 

 

اگر میزان وام دریافتی را ۷۰ میلیون ریال و نرخ سود را ۱۲ درصد  و مدت را ۵ سال (مانند وام خودرو )فرض کنیم:

 

      (ریال)
  سود سود و اصل مبلغ قسط
فرمول قدیم       21,350,000       91,350,000        1,522,500
فرمول جدید     23,426,472     93,426,472        1,557,107

 

 

تذکر : در بعضی از قرار دادها که البته در ایران چون به صورت یکطرفه این امکان در اختیار متقاضیان ( با توجه به مفاد قرار داد ) قرارمیگیرد ، علاوه بر بهره وام در قرار داد ها مبلغی به عنوان کارمزد وجود دارد که متقاضی بالاجبار باید آن را قبول کند ، در بعضی از این قرار داد ها مبلغ کارمزد درصدی از وام و در بعضی دیگر از قرار داد ها مبلغی ثابت است ، که در مواردی که کارمزد درصدی حتی کم از قرار داد میباشد :  متقاضی باید توجه داشته باشد برای بررسی شرایط دریافت وام ، کارمزد فوق را نیز با اصل وام و بهره جمع کرده و در محاسبات خود جهت بررسی طرح در نظر داشته باشد .

 

تذکر : اگر برای محاسبه بهره وام دریافتی تعداد اقساط وام ( ماه ) استفاده گردد نتیجه بر عدد 2400 تقسیم میشود ، اما اگر مدت روزانه ( مثال = 365 روز ) لحاظ شد باید حاصل را بر 36500 تقسیم کرد تا بهره روزانه محاسبه گردد .
لطفا جهت حمایت از ما بر روی بنر زیر کلیک کنید.با تشکر

 

کنکور کاردانی به کارشناسی

سازمان سنجش اطلاعیه جدیدی درباره تاریخ ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 91 داده که براتون میذارم:


سازمان سنجش آموزش كشور بدين وسيله به اطلاع كليه متقاضيان آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال 1391 مي رساند نظر به اينكه با توجه به سياستهاي وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري و دانشگاه آزاد اسلامي مقرر گرديده است آزمون مذكور با آزمون كارشناسي ناپيوسته دانشگاه آزاد اسلامي تجميع شده و به صورت متمركز برگزار گردد . لذا تاريخ ثبت نام آزمون فوق الذكر از روز سه شنبه مورخ 30/3/1391 شروع و تا پايان روز سه شنبه 6/4/1391 ادامه خواهد داشت . ضمناً اطلاعيه تكميلي درخصوص شرايط و ضوابط ثبت نام در روز شنبه 27/3/91 در سايت سازمان و در هفته نامه پيك سنجش مورخ 29/3/91 اعلام خواهدشد.

برای اطمینان از صحت خبر هم میتونید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید، البته بنده قبلا" چک کردم و متن خبر رو دیدم .امیدوارم خیال دوستانی که کنکور کاردانی به کارشناسی دارند تا حدودی راحت شده باشه.
دسته بندی : کاردانی به کارشناسی ،

تجزیه و تحلیل نقطه ی سر به سر

تحلیل نقطه سربه سر

 از آنجا كه ارزيابي طرحها در بيشتر اوقات در شرايط عدم اطمينان صورت مي گيرد و از آينده اطلاعي در دست نمي باشد ممكن است در تخمين هاي اوليه دچار اشتباه شود. پروژه پيشنهادي نهايي به هر شكلي كه باشد اجزاي تشكيل دهنده گوناگون آن بايد براي بالا بردن دقت مورد بررسي قرار گيرد. تصميمات مربوط به سرمايه گذاري متأثر از بسياري تحولات سياسي، اجتماعي، اقتصادي و همچنين تغييرات در تكنولوژي، سطح قيمت ها و قابليت توليد است. لذا براي اينكه تخمين هاي انجام شده با ضرايب اطمينان بالا صورت گيرند بايد معيار تحليل نقطه سربه سري را انجام داد.

در تحليل هزينه- فايده و ارزيابي اقتصادي طرحها بعضي مواقع مسائلي پيش مي آيد كه در آنها براي يكي از پارامترها اطلاعات كافي در دست نمي باشد. همچنين ممكن است هدف اين باشد كه كمترين قيمت و مقدار توليد تعيين شود بطوريكه در آن قيمت و مقدار پروژه بتواند بدون در خطر افكندن وضع مالي خود به فعاليت ادامه دهد. در اين گونه موارد از روشي استفاده مي شود كه در اصطلاح اقتصادي تحليل نقطه سربه سر گفته مي شود. از ديد فني تحليل نقطه سربه سر تكنيك مهمي است كه جهت مطالعه روابط بين هزينه ها، درآمد و سود به كار مي رود و طبق تعريف نقطه سربه سر نقطه اي است كه درآن بهره برداري از طرح نه سود و نه زيان ايجاد مي كند. به عبارت ديگر تحليل نقطه سربه سري، نقطه اي را تعيين مي كند كه درآن درآمد فروش برابر با هزينه هاي توليد است و بدين ترتيب جهت تجزيه و تحليل اين موضوع كه تغيير حجم محصول چه اثر برسود خواهد داشت مورد استفاده قرار مي گيرد.


 

 

دسته بندی : صنعتی ،

موارد افتراق حسابداري دولتي و حسابداري بازرگاني:

 

موارد افتراق حسابداري دولتي و حسابداري بازرگاني:

1- تفاوت اهداف و وظايف سازمانهاي دولتي با موسسات بازرگاني

2- تفاوت حسابها و صورتهاي مالي سازمانهاي دولتي با موسسات بازرگاني

3- اهميت اجراي قوانين و مقررات در حسابداري دولتي و تقدم آنها بر اصول پذيرفته شده حسابداري

4- لزوم تهيه بودجه، اجراي بودجه مصوب و اعمال كنترل بودجه اي در حسابداري دولتي

5- لزوم نگهداري حسابهاي مستقل در حسابداري دولتي

6- تفاوت سازمانهاي دولتي با موسسات بازرگاني از نظر نحوه ثبت داراييهاي ثابت

7- تفاوت مباني حسابداري دولتي با حسابداري بازرگاني

 

دسته بندی : دولتی ، شرکتها ، درباره حسابداری ،

بخشنامه دستمزد سال 1391

بخشنامه دستمزد سال 1391

بخشنامه دستمزد سال 1391 که در تاریخ 24 اسفند ماه سال گذشته توسط شورای عالی کار تصویب شده بود، از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرا ابلاغ شد .
به گزارش خبرگزاری پانا، شورای عالی کار با حضور نمایندگان سه گروه (دولت، کارفرمایان، کارگران) در آخرین روزهای اسفند ماه سال گذشته، پس از بحث و بررسی راجع به تعیین حداقل مزد سال 1391، این بخشنامه را تصویب کرد.
در اجرای ماده 41 قانون کار با در نظر گرفتن مصالح کارگران در انطباق هر چه بیشتر میزان درآمد آنان با سطح معیشت و هم چنین با توجه به مقتضیات بنگاه های تولیدی و کارفرمایان و شرایط اقتصادی جامعه موارد زیر به اتفاق آرا مورد تصویب شورایعالی کار قرار گرفت.

به ادامه ی مطلب مراجعه کنید. 

دسته بندی : درباره حسابداری ،

کلاس کنکور کارشناسی ارشد حسابداری

 

تدریس توسط آقای محمد قربانیان:

مدرس و هیئت علمی دانشگاه ،کارشناس ارشد حسابداری،کارشناس رسمی دادگستری

ویژه دانشجویان  رشته ی حسابداری حوزه ی شرق استان گلستان

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۱۹۷۲۸۸۱۵ تماس بگیرید. 

بازاریابی تهاجمی

در خاتمه قرن بیستم متخصصان دانش بازاریابی به یافته ای مهم دست یافتند که عبارت بود از این که بازاریابی موفق، حاصل فعالیت معمول و روزمره کارکنان واحدهای بازاریابی و بازاریاب های آن ها نیست بلکه پدیده ای است که آمیخته ای از طرز فکرها، اقدام ها، رقابت و فرآیند طرح ریزی بازار است. در سال ۲۰۰۰ دکتر Hugh Davidson استاد بازاریابی دانشگاه گران فیلد انگلستان و مشاور شرکت هایی نظیر فولکس واگن، خطوط هواپیمایی بریتانیا و شل، نظریه ای بدیع در مورد بازاریابی عرضه کرد که به «بازاریابی تهاجمی» معروف شد.

دسته بندی : مطالب خواندنی ،
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 صفحه بعد